torsdag, januari 18, 2007

Trestegsraket

Alltså ... här kommer tre grejjer som jag MÅSTE avhandla innan jag kan se avsnitt tre av Dirt.

Ett. Jag känner att jag just HAVE to kommentera att Göran Persson hade på sig en pingvinslips på sin sista dag på jobbet. Han är så jäkla konstig ... jag vet inte om han tyckte att han var rolig eller vad han fick för infall.
Men i morse på framsidan av dagens DN så går han, skrattandes, med ett par gummistövlar med blommor i ena stövlen i ena näven, och en krycka i den andra (ni vet höften), och så ser man Leijonborg och kd-jeppen som ler och skrattar lite vemodigt i bakgrunden.
Å så har Göran en röd slips med hundra små små pingviner på ... Det känns lite ovärdigt på nåt sätt.
Jag har i alla fall försökt hitta bild på den där slipsen för att visa det körnschtiga ... men så hittade jag den här bilden istället!


Och det blir bättre. För. Det finns en hel hemsida med bara bilder och listor på alla kändisar som spelat bordtennis! Genialt.

Två. Jag och maken var och åt middag på Dining Club ikväll. Mitt tips är att inte gå dit.
Det var inte så gott och så fick vi vänta sjukt länge på att få beställa. Det var på nivån att jag var på väg att hämta en vattenkanna själv för att vi skulle få nåt i glasen. Men precis då kom servitören - när jag står i baren och greppar efter kannan.
Babianarsle.
Vare sig jag eller stället hämtade oss efter incidenten. Å mina musslor hade grus i sig. Så klart.

Tre. Men när vi kommer ut från restaurangen hittar vi den här bilen utanför. Jag dör så fin.
Min mobil darrade till och hulkade - Mamma!

1 kommentar:

VISION sa...

fatta om du skulle äga den där, du skulle bara stå med mobilen och måtta den mot bilen så dom skulle se lika stora ut. eller så äre jag som skulle göra så. moBIL