söndag, januari 21, 2007

Bakis i två dagar suger

Jag fattar inte att jag fortfarande känner mig bakis. Jag som drack så mycket i fredags - hur kan jag fortfarande vara heeelt uttorkad.

Det började med att Kei hade releasefest för sin bok Smuts å jag hade i egenskap av god väninna tagit på mig rollen att fylla gästernas glas med skumpa. Nu blev det ju så att jag framförallt fyllde mitt glas, medan jag gick runt och var spirituell, initierad och intresserad. Kanske lite högljudd och påflugen. Men är man generös skulle man kunna säga att jag var i mitt esse.

Sen åkte jag till Södra Teatern där min klass var för examensfest. Vi har gått ut skolan nu, så as of omgående är jag även på pappret en journalist! I alla fall. När jag kom dit fortsatte jag att dricka. Å dricka öl. Stefan förklarade det som att jag var på en annan nivå än dom andra. Men det sket jag i. Sen klockan tolv tog det slut. Jag tog slut, och åkte t-bana hem. Men innan dess hade jag hunnit vara emo och spelat in ett meddelande på Jenny Hallbergs mobilsvar att "hon kan bli precis det hon vill bara hon bestämmer sig".

Utanför vår Sibylla träffade jag Yves och vi stötte dessutom ihop med våra grannar. Jag sa till Dean att jag var så full för att "today I had my exam". Dean är amerikan och han såg inte så glad ut för min skull. Då korrigerade Uffe mig och sa att jag hade haft min graduation. Just ja, så heter det. Dean såg gladare ut och jag började gapa "Donna Martin graduate" "Donna Martin graduate". Sen gick vi hem. Å jag blev INTE påkörd av en buss som "plötsligt" dök upp på Torsgatan.

För att hantera bakfylleångesten powerpromenerade jag i två timmar igår. Å gjorde andningsövningar.

Idag har jag ätit en fantastisk hotellfrukost med Stefan som fyller år. Det var som på film. Vi var ett härligt gäng som åt frulle i all enkelhet liksom.

Å nu ska jag se på Veronica Mars med Mattias. Det ska bli grymt.

Alltså, nu känns det faktiskt bättre. Jag har lite ont under revbenen på höger sida bara.
Det är där levern sitter.

Inga kommentarer: