måndag, januari 15, 2007

Ännu en dag i paradiset

Idag åt jag och mina kollegor lunch på ett sjukt skönt ställe på Narvavägen som heter Cassis. Restaurangen har legat där i 53 år. "Grillbar" "Bricklunch" och "Sjuttiotalsinredning" är tre ord som ramar in stället. Men det var gott och vällagat, så dit går jag gärna igen.
Vi åt vegetarisk lasagne, fransk lammgryta och köttbullar med potatismos tillsammans med exkollegan Martin. Jag saknar Martin, även fast jag numer jobbar med bästa gänget. Jag saknar honom hemskt mycket.
Jag ska äta lunch ofta med Martin. Så ofta som jag bara kan.


Frida och Martin på Cassis. Maten var väldigt god. Det ser man på Fridas renslickade tallrik.

Jag hade kvar mat längst för jag åt så sekigt (det betyder långsamt på västerbottniska, i alla fall hette det så när jag gick i fyran). Daniel och Magnus är gulliga i bakgrunden.

Inga kommentarer: