måndag, februari 05, 2007

One down ...

Yes! Första dagen som morgonproddare är avklarad och det gick ... fint! Men herre GUD vad nervös och orolig jag var i natt. Jag drömde sååå många stressdrömmar att, ja, jag vet inte ... men jag vaknade och var helt genomsvettig.
Allt gick så bra för att jag har så proffsiga och begåvade kollegor. Jag säger som min gamla klassis som hade varit utbytesstudent i USA. I'm in awe.
På bilden ser man hur jag sitter med körschemat framför mig, å så är det teknikern Lotta som sitter bredvid mig.

Nu har jag sovit lite och ska snart kolla lite på den fantastiska serien "Brothers and Sisters". Vad jag vet så har inte någon svensk kanal köpt in den än. Men det lär dom göra snart. Tips! Tips!
Det är Calista Flockharts comebackserie, å den handlar om en stooor familj där alla barnen vuxit upp och dom försöker leva något sorts vuxen-liv. Det går sådär, för alla barnen är sjukt hårt bundna till mamman (som spelas av Sally Field) och till familjeföretaget (som hamnat i enorm ekonomisk knipa efter att pappan latchat bort 15 miljoner och sedan dött).
Serien är väldigt fin. Det är en såndär serie som gör att jag - som trodde att jag kanske inte nödvändigtvis ens ville ha barn - helt plötsligt kommer på mig själv med att under helgfrukosten ta upp med maken att "det kanske inte skulle vara så dumt med FEM barn?", "Jodå, vi hinner - har du hört talas om adoption?", "Vaddå vill inte? Men jag VILL ju ha fem barn, jag vill jag vill jag vill."

Fler skådisar i serien är Ron Rifkin (Sloan från Alias), Rachel Griffiths (Brenda från Six Feet Under), Patricia Wettig (från 30 something, Prison Break och Alias) och ... ja, men typ stört bra casting.
Som sagt. Tips! Tips!

Inga kommentarer: