onsdag, december 27, 2006

Resedrömmar vid frukostbordet

Scen från ett frukostbord:
Lee: Imorgon ska Tomas hälsa på oss.
Sara: Nej, vi ska åka och hälsa på honom.
Lee: Ska vi åka till Sverige då?
Sara: Det här är också Sverige.
Erika: Vilket land skulle du helst vilja åka till Lee?

Lee vill åka till:
1. Kina - för där äter man hundar hihi
2. Chile
3. Gotland - det hör man ju att det är ett annat land GotLAND




Okej, nu är det Saras tur:
1. Sverige (Erika lite fyndigt: det ska vi nog kunna ordna)
2. Finland för där har jag familj
3. Island å bada i varma källor





Lee: Å jag vill åka till Djungeln

Bra idé, men nu är det Henriks tur:
1. USA, västkusten skulle jag vilja se.
2. Chile - eller egentligen bara någonstans i Latinamerika. Jag gillar Chile för att det har kust. Annars kan jag tänka mig Uruguay eftersom Andrés är därifrån. Men det är ju inte vi. Han är nog lite gay. (jag vet inte riktigt vad som pågår i min brors överansträngda hjärna).
3. Madagaskar - eller vilket afrikanskt land som helst som inte har ormar

Erika: Chile var ett bra val - så kan ju du och Lee åka tillsammans.
Lee: ... och jag vill åka till Tyskland för där finns det en väg där man får köra så snabbt man vill.
Erika: Aha, Autobahn heter den. Vet du att Per-Åke har kört på den.
Mamman: Det var hemskt. Bara en massa bilar och man såg ingenting. *ryser*
Lee: Men jag vill åka snabbt i en racerbil.




Mamman, du då? Dina tre drömresemål:

1. Nya Zeeland kan jag tänka mig
2. Galapagos
Erika: Men Kina då? Du har ju alltid drömt om Kina
Mamman: Ja, det får väl bli det då
3. Kina
Mamman: ... men så har jag ju alltid drömt om Fiji. Nu måste jag nog byta ut nåt.
Erika: Nej, det behövs inte, du kan få ha Fiji som bubblare.
Mamman ser lättad ut.

Lee: Min pappa vill åka på autobahn.

Yves ... YVES! YVVS!!! Du då?
1. Japan
2. USA - västkusten
3. Italien

Lee: Men jag VILL åka på autobahn *snyft*

Pappan, nu är det din tur:
1. Kina - för kulturen
2. Agentina ... Pampas *ler nöjt*
3. Italien låter ju inte så dumt





Erika:
1. USA västkusten
2. Thailand
3. Paris






Annika (som har vaknat många timmar senare)
1. London
2. Roadtrip genom heeela USA
3. Tokyo


Sammanfattningsvis kan man säga att Lee, mamman och pappan kommer att ha en fin
semester i Kina där Lee kommer att äta hundar hihi och mamma och pappa kommer att ta del av Kinas kultur ... å Henrik, jag och Yves kommer ha det gött på USA:s västkust dit Annika ansluter efter en lång och sweet roadtrip ... Lee och Henrik kommer att äta Chile con carne i Chile ... å pappan och Yves kommer att chilla i Italien ... å Yves och Annika kommer att säga Sayonara efter att de hängt i Tokyo, Japan.

Inga kommentarer: