fredag, december 15, 2006

Hennesfest

Igår var jag och syrran och Laura på fest på Sturecompagniet. Det var tidningen Hennes som skulle kora årets "Hennes-modell". Tjejerna var fina och struttade fram och tillbaka på cat walken iförda underkläder. Det var "vanliga" tjejer som nog inte kände sig heelt bekväma med att visa upp sina nipples och ridbyxlår. Men som var så fina. Hade fina stjärtveck och så.
När jag berättade på jobbet att jag varit där blev Martin och Daniel så avundsjuka att dom höll på att dö. Dom kunde inte förstå att inte dom fått gå. Jag sa att jag inte visste att dom ville gå - annars hade dom ju såklart fått följa med. Martin sa att han ville gå på allt som har med underkläder att göra. Så jag lovade att ta med Martin på nästa underkädesfest. Då blev han glad.

Tjejen som vann var jätterolig. I hennes huvud gick hon nog precis som modeller gör på
catwalksen i Paris. På festen gick hon mer stappligt. Jag och Annika skrattade och hade henne som favorit. Observera att vi skrattade ett varmt skratt eftersom att vi är så fina människor. Laura gillade henne också, men det var mest för att hon såg ut som att hon kunde spela den bitchiga tjejen i high school filmer.

Ikväll är det middag och karaoke med redaktionen. Jag ska sjunga nåt bögigt. Pet Shop Boys kanske. Man måste ju hålla fanan högt och aldrig aldrig ge vika för idealen. Martin har en låt som han ska sjunga men han har glömt bort vilken det var. Undrar vad Lejonkungen skulle sjunga?

Mange hade sett honom - Leijonborg alltså - i hangaren idag. Han hade sprungit ifrån sina två säpo-vakter. Fatta! Han måste ju må så sjukt mycket bättre nu, om han är i så bra form att han kan kuta ifrån två vältränade vakter. Jag blir nästan rörd över att han har ryckt upp sig så fint. Duktiga duktiga Leijonkungen. Han mådde nog bra av att få lite miljöombyte (han var ju i staterna och vinkade av Fuglis). Det kändes säkert fint för honom att få vinka av någon också. Känna att han är den som är kvar och den som Fuglis kan komma tillbaka till.

Inga kommentarer: