måndag, december 25, 2006

Julafton i backspegeln och Gene Kelly 4-ever

Alltså, julafton blev en riktigt trevlig tillställning i år. Bortsett från att pappa blev sur mig för att jag kallade sossarna i Umeå för centerpartister förlöpte dagen och kvällen utan större incidenter eller missöden.
Kanske beror det att jag var lite lätt alkoholmarinerad hela dagen vilket var sweeeet. Det rekommenderas varmt.

Trixet är att inte bli full, bara lullig, blir alltskönt. En annan möjlig anledning till min lyckade afton kan vara att jag fick allt det jag önskade mig i julklapp: Kalender, kuvertväska med blixtapplikation, Scrubs-DVD, strumpor, digitalklocka som säger tiden och en ljuvlig handcreme. Bland annat.
Jag blev visserligen besviken att jag inte fick läsa julevangeliet för familjen (eftersom dom tydligen är antikrist). Men jag var för sliten för att bråka om det jag gick och la mig istället. OP Andersson = konflikträddaren. Sweet!



Idag har jag tittat Anchors Away. Det är en musikal med Gene Kelly och Frank Sinatra, där dom är sjömän som sjunger och dansar och letar efter kärleken. Alltså ... Gene som sailor. Jag tror att jag dog, och att jag fick gåshud medan jag dog. Han är förbannat fin.
Jag älskar Gene. Älskar, älskar, älskar Gene. Fan och balla och skit att han är död.

Inga kommentarer: