söndag, december 17, 2006

Nisses 30-årsfest

Nisse hade abonnerat övervåningen på Kjellsons för att fira sina första 30 år här i världen. Eftersom att jag inte är 20 längre så mådde jag till en början rätt kymigt. Jag trodde ju just det i fredags - att jag var in my 20's alltså. Det innebar att jag drack mer än vad jag egentligen pallar så magen var helt kokko och att skallen inte var på topp. Men illamåendet gick över efter några glas vin och innan jag gick hem hade jag hunnit dansa till Sex Back och kännt att jag fan i mig WAS bringing sexxy back. Det kände nog Nisse också med tanke på den otroligt sexxiga bilden.

Det var skitkul att träffa alla - Chricke, Korven, Dulle, Cissi, Karin, Rebecca, Olle, Ugglan, Jimmy, Markus och Marcus och Nisse såklart. Å alla var så fina. Chricke och Korven nojjade oavbrutet för att dom skulle DJ:a mellan elva och ett. Men det gick ju skitbra såklart. Jag dansade och väntade på att Make it happen skulle komma. Jag önskade den säkert fem tio gånger. Men icke. Ska det vara så svårt att få dansa till TTA någon gång?

Det konstigaste var att två av tjejerna på festen hade sett när Mitisgatan brann ner. Eller det konstigaste var att en av tjejerna höll på och skämtade om det. Sa att det hade känts ballt att se en brand på riktigt. Jag blev lite stött av att hon sa så. Det är tydligen lite för tidigt att skämta om branden upptäckte jag att jag tyckte. Men det är så jag känner. Men jag muckade inte med henne i alla fall. Alltid nåt.

Markus tyckte att dom spelade alldels för hög volym. Så han fick ett par höronproppar av mig. Då blev det uthärdligt sa han. Klockan ett åkte jag och Uffe hem. Jag kände mig som en gammal människa. Å inte har vi några barn att skylla på heller som dom som gick vid tolv gjorde. Vi är bara slut som artister.












Inga kommentarer: