måndag, juni 19, 2006

Rån Jobb och Resfeber

Måndag 19 juni
Idag när jag var på stan för att greja det sista inför resan så cyklade jag förbi ett rån. Eller kanske inte exakt när det skedde utan en timme senare. Men en guldaffär på Kungsgatan hade blivit rånad en timme tidigare och poliserna hade satt upp feta avspärrningar. Reporter som jag blivit gick jag fram och kollade vad som hänt. Det är helt sjukt vad fort det går att man kommer in i en ny identitet alltså.

Mina första dagar på Nyhetsmorgon har också gått bra. Det verkar vara ett skönt gäng som jag kommer att få jobba med när jag kommit hem från USA. Dom är glada och verkar lätta att ha att göra med. Jag kände mig som hemma med en gång. Igår fick jag ringa till alla i pudelbandet från schlagern för att berätta att jag bokat taxi till dom till 4:10 i morse. Två ville samåka "det är ju onödigt med två taxibilar när vi bor så nära varandra". Inga divaliteter där inte. Det kändes fint.

Annars börjar resfebern göra sig påminnd. Om två dagar lokal tid ligger kanske jag och Uffe och tar igen oss på våra sängar på andra sidan jordklotet...

Jag har också till sist fått ett svar från Pride nu. Eller svar och svar. Jag och Uffe är i alla fall välkomna på "Pride Press Party" på torsdag. Då är det mingel och ackreditering så jag antar, och hoppas, att allt löser sig då. Forskaren som jag kommit i kontakt med är också jättepeppad på att vi ska träffas så det känns sjukt kul! Vi ska ses på måndag på ett café i Castro och prata. Dagen efter ska jag möta en annan forskare och äta middag. Det ska bli spännande att höra vad dom har för tankar kring fag hags och den heterosexuella kvinnans plats i gaykulturen.

En liten bildupdate också:

I lördags hade vi grillkväll på gården som blev väldigt mysig. Vi har fina vänner min man och jag.
Den andra bilden är från när jag och Uffe och Annika gick hem från den lyckade fotbollskvällen hos Jon (Sverige vann med 1-0). Vi bor i en fin stad min man och jag.




Inga kommentarer: