torsdag, juni 08, 2006

Garbo Sewgay och Louise

Torsdag 8 juni
Det här blev ju en trevlig dag! Planen var en heldag med syster med shopping på söder där vi skulle hitta dom där sjukt billiga och otroligt passande kläderna som skulle göra mig till KungsholmsCarrie. Sen skulle vi äta en lunch på Hermans med utsikt över hela stan och där skulle vi ha ett sånt där samtal som gjorde att vi tog vår syskonrelation till en helt ny nivå - jag skulle dela med mig av min klokskaper, Annika skulle lägga huvudet lite på sned och säga "du har ju helt rätt syrran, Gud vad du är klok, helt plötsligt förstår jag livet". Jag skulle le och stryka henne ömt över handen. Hon skulle få en tår i ögat och jag med och då skulle vi bestämma oss för en uppfriskade och stärkande promenad i solen. Mitt hår skulle fladdra så där snyggt i vinden som det alltid gjorde i Starletnovellerna. Jag skulle sprudla och säga något roligt som min lillasyster skulle skratta åt i flera minuter och så skulle vi helt spontant bara "nej, nu går vi till Hotell Diplomat och tar ett glas champagne". Nu blev det inte riktigt så eftersom vi sov lite väl länge. Men vi gick till Nordiska Museet och tittade på Garbo utställningen, och provade roliga masker i shopen som vi fotade. Å så gick vi till Gallerian där dom hade Segways! Annika blev helt eggad och vi ska försöka åka med på en rundtur så snart som möjligt.

Klockan fyra träffade jag Louise på Göken och intervjuade henne om fag hags. Hon sa många kloka saker som kommer göra sig fint i min bok. Hon sa att hon trodde att kvinnor gillar män som de slipper känna sig underordnade under. Hon sa också att kvinnor och gay män delar ett förtryck - homofobi och misogyni hänger ihop. Ett samhälle som förtrycker homosexuella innebär också ett samhälle som förtrycker kvinnor. Precis samma sak sa HomO Hans Ytterberg till Kei när hon intervjuade honom för Agenda. Jag tror att Louise har en poäng med att det finns en försystring/förbrödring mellan hags och fags. Hon tror också att det inte kommer att finnas några uttalade fag hags om 15 år. Då kommer det inte vara nödvändigt med den typen av tituleringar längre. Då är könen jämställda och sexualiteten likaså. Jag röstar på Louises parti. Hoppas att hon har rätt.

Efter ett tag kom Torkild och gjorde oss sällskap. Vi åt middag och pratade om San Francisco. Dom gav oss i uppdrag att besöka ett par män som driver en krog i SF till vilka vi ska överlämna en flaska punsch. Det ska bli ett spännande och väldigt roligt uppdrag.
Plötsligt kom jag på Project Runway! Jag sprang hem för att se Chole vinna! Weee! Hon är så begåvad. Santino gjorde en så trååkig kollektion. Det var synd för inför det sista programmet hade jag ändå börjat hoppas lite på honom och hans ganska galna stil.
Auf Wiedersehen, typ.

Inga kommentarer: