onsdag, juni 14, 2006

Jobb jobb och jobb

Onsdag 14 juni
Den här veckan jobbar jag flitigt på 4:an. Igår var jag ute och intervjuade ordföranden i IOGT-NTO Stockholm och letade vinpimplande eller öldrickande sommarmänniskor i Rålis och på Fridhemsplan. Idag har jag varit på dagis på söder och pratat med en man som forskar om avgaser och miljö - i det här fallet om dess effekter på Stockholmarnas barn. Å imorgon gör jag debut i bild i en stå-uppa från Hornsgatan. Sänds i Nyhetsmorgon, Stockholmsnytt imorognbitti :) Annika har sovit på kvällen för att orka gå upp och kolla på mig.

Dessutom blev jag erbjuden ett sommarvik som researcher på Nyhetsmorgon i sommar. Två veckor i juli är jag inbokad på. Det ska bli jätteroligt!

Å till sist - sista jobbgrejen - så har jag äntligen fått kontakt med några forskare i USA. Måndagen den 26 juni ska jag träffa två queerteoretiker på ett café i Castro för att prata fag-hags. Ardel som jag haft mailkontakt med är, förutom forskare, dessutom medaljör i tyngdlyftning. Hon är rätt bitig.

Inga kommentarer: