fredag, juni 09, 2006

Opera Etnolunch och Fotboll

Fredag 9 juni
Operans utförsäljning av kläder var helt fantastisk! Som att gå runt i en utklädningsaffär med kreationer galnare än något jag någonsin varit i närheten av. Och dirt cheap! De två klänningarna jag köpte kostade bara 140 samt 260 kronor och passar perfekt när jag så småningom får gå på Nobelmiddagen eller Oscarsgalan. Nu är jag förberedd på att fantastiska saker ska hända. Uffe drabbades av en shopping spree som endast en shopoholic kan förstå. Han var rödblommig av upphetsning. Det var fint att se honom så lycklig.

Efteråt åkte vi till Etnografiska där vi åt lunch i solen med Caroline och Adam. Med sig hade
dom sina förtjusande hundar. Den lilla heter Riollo (tror jag att namnet stavas). Det är en Italiensk jakthund. Han är så liten så liten och blir tydligen inte så hemskt mycket större. Man undrar ju vad en såndär liten en kan jaga för något. Älg? Björn? Kanin? Han var i alla fall väldigt bra på att gosa och pussas. Det räcker för mig för att jag ska veta att det är en bra hund. Å dom verkade så lyckliga. Som en liten familj. Caroline såg i och för sig helt slut ut efter att vi ätit klart. Jag kände igen blicken från Kei och de andra småbarnsföräldrarna. Lycka och utmattning verkar hänga ihop som sko och snöre.
Det verkar också som att Uffe och dom ska börja jobba tillsammans. Det blir bra. Då får jag se mer av min hårt jobbande make.

Å så började ju fotbolls VM. Det ryktades om storbildsskärmar i Rålis. Så vi, jag och Chricke och syrran, knallade dit. Soligt, varmt, lite fuktigt i luften från den
chockuppvärmda Riddarfjärden. I luften låg en doft av gräs. Överallt i parken var det fullt med folk. Den första riktiga sommardagen lockade många till parken efter jobb och skola. Killar i kostym som lossade på slipsen slickandes på en glass bredvid en liten tjej som kickade boll. Under ett träd satt några depprockare i skuggan och svalkade sig med folköl. Men storbildsfotboll ... ? Vi fick leta ett tag för att hitta dom tre widescreen-TV-apparater som stod uppställda i motljus. Vi såg inte så mycket så vi lämnade min öldrickande bror med entourage och gick hem via Christoffer Place där vi köpte pizza och sjuelva där vi införskaffade några kalla öl å så kollade vi klart på matchen hemma.

När Uffe kom hem från träningen hade vi modevisning. A och C skrattade mycket. Jag kände mig fin. Snudd på vacker.
Jag är redo för röda mattan. Vi är redo. Jag och min sailor.

Inga kommentarer: