torsdag, november 16, 2006

Mustad Platta

Nu är vi på plats på Torsgatan! Flytten gick bra. Mycket bra till och med. Tack vare effektiva och starka vänner. Men det är ju lite kaos fortfarande: Golvet i hallen är inte målat. Vi har ingen bokhylla för alla våra böcker, vi har ingen smart förvaring för alla våra skivor och DVD:r. Vi har inget skafferi. Vi har inga hyllplan i våra köksskåp. MEN vi har ett nytt fint runt, vitt köksbord och ett underbart badkar på tassar. Och framförallt har vi en lägenhet som känns som hemma!

Sen har det ju hänt helt galna och hemska saker. Mitis har brunnit upp. Hela vår gamla lägenhet är helt utbränd. Troligtvis är det ett par hantverkare som klantat sig och lämnat trassel på de nyslipade och nyoljade golven.
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,931721,00.html


http://www.expressen.se/index.jsp?a=753533

Vi åkte förbi där igår och det var spöklikt. Inte alls vår lägenhet längre. Det fanns inga fönster längre för dom har exploderat av trycket, dörren var helt bränd, det luktade väldigt starkt av brand i trapphuset och fasaden är helt svart ovanför hålen där det tidigare funnits fönster. Det gick inte att gå in i lägenheten för den är förseglad av polisen. Men man kan ju tänka sig. Obehagligt.

Jag gör nu min andra dag på nya redaktionen. Det är kul. Jag gör research och bokar gäster. Idag råkade jag lämna ett meddelande på Lars Adaktussons telefonsvarare där jag avslutade det hela med ”Hoppas att du har det bra! Kram”. Oj. Men han ringde upp och var sjukt trevlig.

Annars har jag osat ja till att gå på Den Stora Festen. Men vi får väl se om jag får gå. En tjej som också gör praktik här i huset fast på en annan avdelning får inte gå ”eftersom hon är praktikant”. Det känns ju sjukt snålt. Det som bjuds på är mat (förmodligen buffé) och ”underhållning”.

Min nya kollega Martin blev väldigt uppeldad över hur snåla vissa medieföretag kan vara och sa att han ibland kunde känna sig tvungen att suga gubbkuk på Plattan för att ha råd att åka till Surahammar ”för att göra nåt jävla inslag”. Jag höll på att skratta ihjäl mig.

Annars är det bra. Det tar ju ett tag att förstå sig på en ny redaktions egna koder och lingo. Till exempel säger alla ”mustad” hela tiden. Mustad kan betyda att ”fan vad jag känner mig trött och sliten”. Tror jag.

Camilla tror att Lars Lejonkungen Leijonborg skulle sjunga ”Sommaren är kort” på folkpartiets karaokekväll. Tänk er honom sjunga den så där lite lätt läspande. Så gulligt.

1 kommentar:

VISION sa...

Åh, det låter ju som att ni har det UG hela dagen! Kul att Lejonkungen hänger med än också, han släpper inte taget. (Håller förresten med om att han skulle köra en Ledin-låt, den är ju så go)
Skrattade högt åt Adaktusson-incidenten. Han är ju svingrym, jag menar, hur behåller man sin look i år efter år som han gjort. Han ser ju exakt likadan ut! Ett annat gott exempel på detta är ju Robert Wells, men han gör det inte alls med samma glans, han ser lite äldre ut (måste ju färga håret lite, det börjar bli grått) plus att han inte alls verkar vara lika snäll och sympatisk som Lars - jag tror han är en rhapsodiva!