måndag, november 20, 2006

Banantrick och Fag Hag-bok

Alltså, nu har jag gjort banantricket så många gånger idag att jag känner att jag nog inte vill äta några fler bananer någonsin. Eller på några veckor i alla fall.

Banantricket: Om man tar tag i en banan och håller i var sin ända och bara drar rakt ut så får man bananen perfekt delad i ett helt perfekt clean cut. Det är skitläckert. Så jag har gjort det några gånger idag, och så måste jag ju äta upp bananen efter att den blivit ”öppnad”, annars är det ju resursslöseri. Därav banan-överdos.

Det var Chricke som visade tricket för mig för en vecka sen när vi åt middag. Han berättade att det var hans mamma som sett en kvinna göra det på bussen. Sen hade mamma-Kari kört tricket på en hel klase bananer på jobbet. Och nu gör hon banantricket hela tiden. Bäst är det tydligen med lite omogna gröna bananer. Då låter det fopp så där dovt och koolt.

Och så har jag goda nyheter. Jag ska skriva en bok! Idag skrev jag avtal med Normal Förlag om att skriva en fackbok för vuxna om Fag Hags.

Martin tror att Lasse Leijonborg skulle köra ”Island in the Stream” på folkpartiets karaoke-kväll. Hans hesa röst ihop med låten gör det liksom folkligt och ändå fint. Martin tror att han också sjunger den hemma ibland efter att han kört en lördagsblecka. Så kommer han hem på kvällen och sjunger den framför sin flat-screen. Men på Fp-karaoken blir det duett. Martin ser en rundlagd kvinna framför sig. Kanske är det Marit Paulsen. I alla fall så lägger han armen runt axeln på henne. Och så sjunger dom de sista raderna tillsammans i låten.

Islands in the stream / That is what we are / No one in between / How can we be wrong / Sail away with me / To another world / And we rely on each other, ah-ha / From one lover to another, ah-ha


ps. Stringfellows var seriöst the shit. Det var så trevligt där att jag på stående fot bestämt mig för att det ska bli mitt stammishak på riktigt. Så vill ni mig nåt hittar ni mig där i en av deras vackra vinröda plysch-soffor.

Inga kommentarer: