fredag, november 17, 2006

Kapningar och Tysonhoran

”Fan, jag ska åka till USA och ligga med Mike Tyson.” Det är Martin som är i farten igen. Han har läst att Tyson ska bli prostituerad på en bordell i Nevada. Å nu vill Martin åka och ligga eftersom det ”finns en laglig möjlighet”. När jag frågade varför han inte hade försökt tidigare, att få ligga med boxaren UTAN att ge betalt utan bara ligga lite liksom så sa Martin att han inte gjort det för att han var för rädd för att få ett nej. Han är en känslig kille som inte gillar att bli avvisad. Och ”om det finns pengar kan han ju inte säga nej.” Så sant.

En så jäkla rolig grej hände igår. Martin Stenmark var gäst hos Morgonpasset och under Ekosändningen halv nio gjorde han soundcheck i Morgonpasset-studion. Det var bara det att ljudet på körkillens mic inte var neddraget så en minut och fyrtio sekunder in i Ekosändningen börjar han sjunga som fan. Högt och lite falskt. Hahaha. Jag dör.

Jag lägger in en ljudlänk så snart jag fattat hur man gör.

Nu ska jag åka hem för att gå till delin på Torsgatan och köpa polska delikatesser så som Brölio Olja och polska gurkor. Sen ska jag och lillasyster gå till Stringfellows och ta en öl. Det ska bli mitt nya stammishak.

Och jag ska bli faster! Min lillebror och hans fru väntar barn. ”Faster Erika, men hur fan låt’ det” sa pappa. Farfar pappa. Oj, vad gamla vi blev.

Nina tror att Leijonkungen skulle sjunga "Vi sitter här i ventan och spelar lite DotA" på folkpartiets karaokekväll. Som en blinkning till hela Leijongate med alla dataintrång och så. Som en markering på att han har gått vidare i livet nu. Och så känns den ju ungdomlig. Den blir också väldigt rolig när man tänker sig Leijonborg lite småtipsy fram på småtimmarna, med slipsen på huvudet, dansandes work-out-dans a' la' Klara. Och så småläspandet "Vi sitter här i ventan ..." dunk dunk dunk ...

Inga kommentarer: