fredag, september 29, 2006

Tapethimmel och spishelvete


Idag öppnade min kollega Amanda upp heavens gate ... http://www.cole-and-son.com/ OMG vilket ställe! Där kommer jag att hitta dom tapeter vi ska ha i vardagsrummet … och det är ju även dom som har orchidétapeten som jag redan valt till hallen. Men på hemsidan upptäckte jag att det fanns i en massa olika färger. Vi har ju bestämt oss för att bara tapetsera i vardis och lite i hallen å låta dom andra rummen vara bara målade. Vi vill låta kakelugnarna vara det som tar upp uppmärksamheten i dom rummen. Mönstrad tapet mot vår galna bruna master-piece till kakelugn känns ju … overkill. Minst sagt. Tapetfirman finns representerade i Alvik … så dit ska vi ju så klart. http://www.alviksmaleri.se/maleributiken/

Men kanske inte den här helgen. För DEN HÄR HELGEN ska vi till Bauhaus igen för att köpa toalettstol, blandare till handfatet och någon sorts jäkla väggplatta som man måste ha till blandaren till badkaret. Å så ska vi till IKEA för att köpa städskåp, badrums-underskåp och en träskiva till handfatet (som kommer om två veckor … vi har beställt … var slut på Bauhaus.) Och så har det tydligen redan blivit dags att latcha fram en spis och kyl plus frys. Kyl och frys har vi valt, och min underbara mamma ska hjälpa oss att finansiera dom. Det känns fantastiskt för vi hade bestämt oss för att vänta med just kyl/frys eftersom allt det här blir så förbannat dyrt. Å jag hade ångest över att behöva ha vår mat i gamling-drägglet (förlåt att det låter lite taskigt men det är ju sant). Men nu kan jag släppa den ångesten. Tack mamma!

Men spis … det slarvade jag bara förbi när vi körde vit-varu-racet förra helgen. Jag o r k a d e bara inte med det också. Men så … igår när jag och Katarina var förbi på Toris så kom Andrei fram … ”Erika, när kommer spisen? Vi vill börja montera köket imorgon”. Kei sa att hon såg paniken i mina ögon när han sa det. Jag bara känner att jag faktiskt inte orkar med några fler beslut. Men det är ju bara att köra på.

Jag har börjat peppa mig själv varje kväll innan jag ska sova. Då säger jag ”Du är fin Erika, det kommer bli bra det här, för du är fin, och du kan fatta bra beslut” å så försöker jag övertala mig själv genom att lägga till ”Du kan det. Jätte bra beslut kan du fatta Erika.” Jag tror att taktiken kommer att funka. Jag måste tro det.


Här är några bilder från renoveringen. Hall, Kök och Badrum:

Inga kommentarer: