tisdag, september 12, 2006

Äntligen mentor

Tisdag 12 sptember
Inredningsdrömmarna börjar nu spilla över och in på min arbetstid också. Jag snor tidningar från lunchrummet och river ut bilder på vackra och praktiska förvaringar, jag tvingar kollegor att logga in på Hemnet för att titta på Mitis som nu är till försäljning (ja … ångest, SÅ nu tänker jag inte nåt mer på det) och som kronan på verket har jag har fått min första adept. Klara frågade om inte jag kunde bli hennes mentor i … Heminredning. Jag tror inte att hon har fattat vilken ask hon öppnat. Nu kommer jag alltså att bli olidlig även på jobbet. Fast faktiskt främst för mig själv.

Jag hittade för övrigt en helt fantastiskt passande bild i en gammal ”Sköna hem” igår. Jag vet nu ganska precis hur vår hall kommer att se ut!
Golvet kommer att målas skinande vitt, och lackas för skön finish. Väggarna ska också vara vita, och i den del i hallen där det liksom går in lite kommer jag vilja att vi tapetserar med en jättevacker orkidétapet. På den kommer jag sen se till att vi får fina vita hyllor uppsatta. Där ska vi ha böcker och fina snygga grejer.
Taket blir nog nedsänkt (eftersom det går ventilation under taket precis) men i det nedsänkta kan vi ju ha infällda spotlights.
Det kommer bli skitfint tror jag.



(Tapeten heter "nr 9127" Namn: 66/4027 Tillverkare: Cole & Son (UK) Tryckår: Nyproduktion Storlek: 10.05 x 0.52 m Rapport: 72 cm Beställningsvara The Orchid av Michael Clarke (1966). Ungefär tio dagars extra leveranstid. Pris: 680 SEK /rulle
tapetorama.se)

Inga kommentarer: