söndag, september 10, 2006

Sköna Söndag

Söndag 10 september
Men det här går ju inte kände jag plötsligt. Jag vill ju skriva. Jag vill ju skåda mig själv djupt i naveln och i alla fall låtsas att det är någon som läser mina väl valda ord. Så nu drar jag igång igen. Nu ska här bloggas. Jag ska bli en blogger for life.

Jaha … så var man igång igen … nu ska jag skriva spännande grejer … för här händer det saker … ja … ha … Vafan. Prestationsångest.

Äh, så här var det. Jag läste en klassis blogg idag å så kände jag att det var fint på nåt sätt att ha en webb-dagbok. Jag tror att det kan vara nödvändigt att ha det till och med. I alla fall för mig. Annars kommer jag inte komma ihåg någonting av mitt 31:a år. Jag börjar bli 30+ disträ. Eller vaddå ”börjar bli”. Jag har blivit 30+disträ. Hjärnan får inte plats med allt som den gjorde förr. Så den har börjat selektera.

Just nu delas min hjärna upp i två delar. Kanske tre. Men mest troligt två. Jag skulle faktiskt kunna vara riktigt ärlig och säga att det egentligen är en och en halv sak min hjärna håller på med. Uppmärksamheten splittas mellan 1. min praktik på P3 (en knapp fjärdedel av hjärnan tänker på den) och 2. att vi snart ska flytta (drygt tre fjärdedelar av hjärnan). Ska jag vara ärlig så tänker bara jag på inredning … eftersom vi ska renovera hela HELA lägenheten plus att vi har stajlat vår nuvarande Mitislya för att den ska vara så fin så fin när det är visning. När jag tänker på det nu så känner jag hur flytten tar över min hjärna. Det har blivit helt galet. Jag har blivit fixerad vid planlösningar, golvmaterial, hantverkare och tapet v/s målade väggar. Och pengar så klart. Jag oroar mig för att vi inte ska få tillräckligt för Mitis. Vad gör vi då? Det låg jag och tänkte på till klockan tre i natt. Det är inte bra. Jag har för första gången i mitt vuxna liv fått påsar under ögonen. Å när jag träffade Åsa Briell för första gången på tusen år i fredags så kunde jag bara obsessa över nya lägenheten. Hon försökte berätta saker om sitt liv och jag ba: ”jaha, kul … men sen tänkte vi på att vi kanske kan ha skiffer i hallen.” Igår upptäckte jag att jag hade ritat upp planlösningen (för att visa henne) på några viktiga jobbpapper. Jag är fan sjuk. I huvudet. Det här håller på att gå överstyr.

Så nu ska jag skriva om något annat … jag ska inte sätta mig på sängen och läsa dom där härliga inredningstidningarna som är alldeles tjocka och glansiga … som jag kan riva ut härlig inspiration ifrån och sätta in i min härliga inspirationspärm … det ska jag inte göra …

Det är soligt och fint ute … hoppas att det är så även nästa söndag. Då har vi visning av lägenheten. Doh. Hjärnan! Jag ger upp.

Inga kommentarer: