måndag, september 25, 2006

How royal


Ja ha ja ... sitter nu på jobbet och har precis börjat på ny redaktion - jag går alltså in i nästa fas av min praktik - och här sitter jag och surfar på ... inredning ... så klart! Å jag tror att jag har hittat mitt blivande handfat.

Det går så fort nu. Våra hantisar är så sjukt snabba att vi inte hinner med att fatta några genomtänkta beslut. I lördags var vi och införskaffade 900 kilo kök som vi bar upp till Torsis. Å där var det full aktivitet trots att det var lördag. Dom jobbar sex dagar i veckan, men tar ledigt på söndagar. Det känns fint. Men lite galet att dom jobbar så mycket. Det blir hur som helst väldigt fint. Hela köket är urblåst, hallen likaså. Badrummet har fått ny vägg och golven är framtagna i alla rummen.

I lördags var vi också och valde kakel och golv. I badrummet kommer vi att ha svart granitgolv 5*5 cm och vita matta kakelplattor som är 30*15 cm. Vi ska också ha ett badkar på tassar som heter Victoria - how royal - vi ska ha ett som är vitt inuti och svart utanpå och så vita tassar. Och blandare åker vi och tittar på i eftermiddag på Bauhaus. Eller K-Rauta.

Nu ska jag gå och vara med på sändningen. Spännande!

Det här livet är så sjukt. Jag äter, sover, jobbar och cyklar inredning och byggmaterial. Tack och lov så byter jag ju redaktion lite då och då så att dom jag jobbar med inte hinner bli kräxless på mig.

Under sändningen idag ringde hantverkaren Andrei och undrade hur många spottar vi skulle ha i taket i badrummet. Jag tror att det är åtta. Jag sa att han skulle fråga Uffe. Efter ett tag ringde Uffe och lät helt matt ... tydligen hade dom råkat röja bort vår badrumsskiss. Panik! Vi som bara hade en. Å jag vet att det är helt galet att vi bara har en skiss till en sån stor grej som ens kök som man ska ha i 10 år, men vi gjorde den i gränslandet mellan sömn och vakenhet i typ onsdagsnatt. Å så tänkte vi inte på att göra två eller att ta en kopia. Man tänker inte klart när man har ritat kök till tre på natten. Nu känns det som att en del av vårt liv är borttappat.

Men det är bara att bita ihop för nu bär det av mot Bauhaus och IKEA. JA VAD KUL.

Inga kommentarer: