söndag, juli 08, 2007

Sista timmarna

Jag sittar nu och väntar på att maten ska bli klar. Det är sista måltiden i Spanien för den här gången.
Vi har haft det så sjukt bra.
Vi har firat bröllopsdag med en avsmakningsmeny på en restaurang med tre bestik i Guide Michelin.
Vi har badat i vattenfall.
Vi har tagit långa promenader på standen.
Vi har tittat på vansinnigt många avsnitt av Greys Anatomy.
Vi har bott på flott resort.
Vi har sett en parad där alla som gick med såg ut som de där spanska flamencodockorna som man samlade på som liten flicka.
Vi har varit på ett Art Nouveau museum.
Vi har ätit menu del dia på en enkel lantkrog.
Vi har druckit rödvin med cassera (ett kolsyrat sockervatten).
Vi har hälsat på Cissi i paradiset.
Badat på stenstranden Playa Paradisio.
Vi har ätit middag hemma hos familjen i Quesada.
Vi har magsurfat på stora vågor.
Vi har ätit grillad bläckfisk.
Vi har shoppat mat, kläder och smink.

Och jag har skrivit. Och skrivit. Mycket har kommit på plats, och jag har bättre koll på vad som behövs för att få den här skutan i land. Det känns bra.

Det är sorligt att åka. Annikas gästfrihet vet inga gränser och jag mår så bra av att vara här. Allt är enkelt. Jag har skrivit några timmar på morgonen. Sen har vi åkt till stranden och solat och badat. Sen åkt hem. Ätit. Kollat på Grays. Skrivit.

Så här har det sett ut på ett av ställena där vi varit. Paradiset som Annika och Cissi kallar det.


Jag skriver och tittar ut över Medelhavet. How Hemingway hehe



Yves chillar vid poolen.



Yo y Annika.

Inga kommentarer: