tisdag, juli 31, 2007

Hjärnan är tillfångatagen

Igår insåg jag att mitt liv har tagits över av mitt skrivande. Min hjärna i tillfångatagen i det eviga formulerandets järngrepp. Låt mig ge några exempel:

Jag testar mina nya Face blotting tissues från Sephora. De funkar bra. Jag tänker: "De nyinköpta Face blottning tissues från Sephoras fungerande överraskande bra. Jag tror att face blotting tissues kan vara det nya rosa".

Jag blir bjuden på bio av mina fina vänner Dulle och Rodde. Vi tittar på Simpsons the Movie. Den är en trea: Bra men inte på något sätt brilljant. Jag tänker: "Att Jane Magnusson gav Simpsons the Movie en femma i DN tyder på att hon är kär. Den är mycket, men den är inte en femma. Ingenting blir så bra som när man är kär. Det är som att betygsätta mat när man är vrålhungrig - då smakar ju allt bra. Till och med grönärtsoppa."

Jag sitter i köket och äter frukost och lyssnar på Morgonpasset i P3. Precis som igår så hinner jag bara lyssna lite på programmet innan sommarlovsteatern drar igång. Jag stänger av radion för att jag hatar sommarlovsteatern. Den är femton fukking minuter. Jag tänker: "Att äta fukost och lyssna på radio brukar vara ett nöje. Men vad är dealen med all denna förbannade barnradio? På sommaren tar den tydligen över helt. Femton minuter av Dickie Harding får mig att leta efter kanyler med luftbubblor i. Dickie harding. Vad är det för namn på en sommarlovsteaterkaraktär btw? Hard Dick? Kanske är det så att de som gör den hatar sitt jobb?"

Sick mind. Tillfångatagen hjärna. Ska nu jobba. Skriva bok.

Inga kommentarer: