söndag, juli 29, 2007

Mamma Andersson

Igår var jag, Yves och Jon på Moderna. Vi åt lunch och gick på Mamma Anderssons utställning. Den var intressant. Framförallt gillade jag några av titlarna på hennes tavlor. "Minnesluckorna öppnas alltid från söder". Brilljant! Jag visste inte att det var så, men nu när jag vet det kan jag inte förstå hur jag har kunnat leva utan att veta det.
En annan titel: "Vi arbetar alltid så nära varandra utan att veta om det".

Sen såg jag den döende dandyn för första gången. Den verkar handla om fag hags och bögar. Intressant. Dardels tavlor grep mig. "På besök hos excentrisk kvinna" var fantastisk. Bredvid mig på en divan satt en farmor och försökte förklara för en liten kille som åt sina snorkråkor vad en dandy var. En dandy festar mycket. Nästan varje dag sa tanten.

Inga kommentarer: