fredag, mars 02, 2007

Skrivångest

Jag borde skriva. Jag är ledig idag och borde skriva. Nästa vecka jobbar jag till fem-sex varje dag och kommer vare sig hinna eller orka skriva. Jag kommer att jobba till fem-sex varje dag i två månader.

Jag är alltså ledig idag. Vaknade vid halv åtta med ett ångestryck. Det är för att jag vet att jag är ledig och att jag borde skriva.
Men istället för att skriva har jag ...
* tittat på skidstafett (like I care)
* ätit lååång frukost med mamma (mysigt)
* läst alla delar i båda morgontidningarna jättenoga (hittade tre gästförslag till jobbet)
* flippat eller floppat på P3 Populärs hemsida (viktigt)
* nöjessurfat (jätteviktiga saker kollade jag inte upp)
* sett halva Capote (jag tänkte mycket på hur han skrev och att jag också borde skriva - blev så stressad att jag tryckte på pausknappen efter halva filmen)
* suttit i köket och stirrat med tom blick mot radion medan jag väntade på resultatet på flipp eller flopp i P3 Populär.
* gått till konsum och handlat kaffe (måste jag ju ha för att orka skriva)
* gått hem och hämtat cykeln och lämnat in den på reparation (satt kvar och kollade när cykelkillen reparerade cykeln)
* köpt mat - falafel och matvetesallad med hommus - på Kafé Kompott och inmundigat densamma (såg jäkligt blek och trist ut men smakade förvånandsvärt bra, mycket bättre än fettchockerna från överprizade Vasastans Ost. Så till Kompott kommer jag att gå tillbaka. Såg för övrigt en kille som satt med en laptop på kafét och då tänkte jag på att jag borde skriva ... kanske skulle jag sätta mig där? tänkte jag)
* skrivit i min blogg

Det här borde jag ha gjort, och skulle jag göra annorlunda om jag fick göra om dagen:
* äta frukost med mamma
* duscha
* skriva
* ringa Noaks Ark och Daniels kompisar för att boka intervjuer
* skriva lite till
* känna mig nöjd

Av allt på "borde-gjort-listan" har jag bara ätit frukost med mamma.

On the plus-sida så har jag fått kontakt med Cilla igen idag. Hon är en cool och grejt fag-hag som jag hoppas på ska vara med i min bok. Vi mailade lite via Qruiser.

Åkej, nu har jag inte tid med det här. Nu jävlar ska här skrivas. Fortsättning följer.

Inga kommentarer: