söndag, mars 04, 2007

Böcker skriver inte sig själva

Läste om Stieg Larsson i SvD idag. Han lämnade in två kompletta manus till Nordströms á 600 sidor stycket. Snart har han sålt en miljon exemplar.

Den här helgen har jag inte skrivit så mycket som jag hoppats på.

Men jag såg Christine Meltzer vid Mosebacke. Hon hjälpte sin man att fickparkera. Å så såg jag Carl Bildt utanför Vivo i Fältan. Han såg orange ut i ansiktet. Han bara stod rakt upp och ner utanför ingången och stirrade med tom blick. Så stod han i säkert fem minuter. Det såg skitkonstigt ut. Särskilt eftersom att han var helt orange i ansiktet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fasen vad mycket kändisar du ser! jag ligger långt efter! Fast förut när jag tränade lite mer regelbundet i hornstull, ja då var det ju iaf nån varje gång. jag måste träna mer alltså... fy!