tisdag, maj 22, 2007

Säsongsfinalsbonanza

Två (snart tre - jag tittar på Brothers and Sisters nu, ja, jag har pausat) säsongsfinaler av favvoserier på två dagar. Det är nästan too much to handle.

Alltså, Ugly Betty! Vilken sju-hu-jälva säsongsfinal! Alla karaktärer är det cliffhangers på.

// SPOILER:
Är det Henrys baby? Kan det bli Betty och Henry? Hur gick bilkraschen? Överlever Daniel, Alexis och vad han-nu-heter Selmas boyfriend, nej, sorry husband to be? Kommer Bettys pappa att få komma tillbaka till familjen? Kommer Amanda att avslöja sin hemlighet? Kommer Bradford och Wilhelmina att gifta sig? Kommer mamma-Mead att klara sig på rymmen?

Gud! Så många härliga frågetecken!
SPOILER//

Det är knappt att jag vågar, eller orkar se klart på Brothers and Sisters. Det är bara FÖR mycket emotionellt drama. Grejen med säsongsavslutningar är ju inte bara alla dramatiska cliffhangers som gör väntan på nästa säsong olidligt lång och spännande. Det är ju också det att jag som lider av enorm separationsångest mår lite dåligt av att det blir closure. Jag oroar mig lite och undrar hur jag ska klara mig.

Å imorgon ska jag och Yves se säsongsavslutningen på Heroes. Åh herre Gud. Då kanske jag trillar över kanten. Ner i det svarta cliffhangerseparationsångesthålet.

Då lägger jag in mig på rehab. Jag behöver detox. Hmmm ... nu kanske det är läge att kolla ikapp på Prison Break. Och Greys Anatomy. Och Men in trees. Och 24. Och ...

Inga kommentarer: