torsdag, april 19, 2007

Nu har det gått för långt

Jag har länge gått runt och känt på mig att jag är en superhjälte som inte har lärt mig att kontrollera mina superkrafter. Tankarna väcktes när jag under en och samma vecka hamnade i/orsakade två bilolyckor (orkar inte förklara, men jobbigt var det).

Okej, alldeles nyss kom Erik som är producent på Rond in och sa att han kommit på en grej om mig. "Du vet han Virginia-psykot", sa han. "Ja", svarade jag och kände en rysning längs ryggraden. "Han var ju 23 år och dödade 32 människor ... å du fyller ju 32 år på måndag å vilket datum är det - den 23:e".

Ser ni kopplingen?! Jag fick andnöd. Det är alltså mitt fel att alla de där oskyldiga människorna dog.

Jag började yra omkring i rummet och prata om att jag måste lära mig att kontrollera mina superhjälte-egenskaper - som han i Heroes - och då fyllde Calle från P3 Populär i det sjukaste: "Erika, du vet väl att Heroes har säsongsstart den 23:a april?!"

Herre Gud, allt hänger samman. Och jag måste MÅSTE lära mig att ta kontrollen över min kraft. Vem fan kan hjälpa mig? Vem kan lära en superhjälte att styra sina powers? Någon som känner en osynlig man? Nägon?

2 kommentarer:

Matrapportörerna sa...

woodoo!

Det är tur (eller meningen) att Heroes börjar på måndag igen. Du får se det som en handbok! En handbok i hur du ska kunna hantera dina Krafter!
Vet inte om mannen i garderoben räknas som osynlig eller spöke. Du kan ju fråga honom annars.

en lagom övervakad Karistu.

VISION sa...

det var på tiden att du börja skriva nåt igen!

hmm hmm kanske gravityboots kan hjälpa?